Важлива інформація

Мінрегіон, ДАБІ та група народних депутатів пропонують змінити містобудівне законодавство

Група народних депутатів спільно з Держархбудінспекцією та Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропонують внести зміни до діючого містобудівного законодавства, які знімуть зайву зарегульованість будівельної галузі та зменшать кількість проблемних будівництв. Відповідний законопроект за номером №4733-1 зареєстрований в Верховній Раді України.

Про це повідомив Голова Державної архітектурно-будівельної інспекції України Олексій Кудрявцев під час круглого столу «Децентралізація сфери містобудування у контексті системних реформ».

За його словами, діюче законодавство ділить об’єкти будівництва трьох класів наслідків на п’ять категорій складності та встановлює різний порядок оформлення дозвільної документації: декларативний або дозвільний.

«Це створює простір для зловживань та будівельних афер з боку недобросовісних забудовників, – відзначив Олексій Кудрявцев. – Органи держархбудконтролю перевіряють декларативні документи лише на повноту даних. Недобросовісні забудовники користуються декларативним принципом та вносять у документи недостовірні дані.

Законопроект  пропонує відмовитися від категорій складності будівництва та перейти до поділу за класами наслідків – незначний, середній та значний. Будівництво середнього та значного класів наслідків пропонується здійснювати за дозвільною системою. Це стане запорукою їх безпечної експлуатації у майбутньому та зменшить кількість проблемних будівництв. Отримання дозволу не створить ніякого додаткового навантаження на забудовника: пакет документів для початку будівництва на підставі декларації чи дозволу середнього класу наслідків – ідентичний.

Законодавчі зміни також передбачають ще більше спрощення дозвільної системи для будівництв незначного класу наслідків. Забудовник подаватиме лише повідомлення та зможе приступати до будівництва наступного дня після його направлення.  Таким чином автоматично буде скасована й процедура повернення документів на доопрацювання. В результаті змін, які пропонує законопроект, ми знімемо зайву зарегульованість галузі у вигляді категорій складності будівництва, спростимо дозвільну систему для 80% забудов, дамо громадам механізм виявлення будівельних аферистів ще на стадії оформлення дозволів, зменшимо кількість незаконних будівництв та знизимо градус соціальної напруги. Сподіваюсь, народні депутати підтримають законопроект і позитивний ефект від комплексних реформ у сфері містобудування відчує кожен громадянин», – підсумував Голова Держархбудінспекції Олексій Кудрявцев.

Присутні на засіданні круглого столу голови міст, що отримали повноваження держархбудконтролю, цілком підтримали законодавчу ініціативу та наголосили, що зазначені зміни до законодавства сприятимуть посиленню впливу громади на сферу містобудування.

Сектор індивідуального будівництва


До уваги мешканців району !

З 12 березня 2011 року набрав чинності Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038 (далі – Закон №3038). Статтею 40 Закону №3038 встановлено, що замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов’язаний взяти участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Про пайову участь


Державна підтримка енергозбереження

1

 

Україна зробила свій вибір – європейський шлях розвитку. Для нас це означає, що ми обрали європейські цінності, і важливе місце серед них посідає заощадливе ставлення до енергетичних ресурсів країни. Ми маємо міняти своє ставлення до природних ресурсів, повинні дбати про їх збереження і відновлення.

Заощаджувати ресурси – це означає дбати про свою землю. Сьогодні ми заощаджуємо свої витрати, а на майбутнє це означає, що ми турбуємось про чисту і багату країну, в якій будуть жити наші діти.

Ця робота складається із щоденних невеликих турбот – вимкнути світло, коли виходиш із приміщення; вчасно закрутити кран тощо. В результаті ж ми придбаємо чудові звички культурної, цивілізованої людини, що турбується про своє майбутнє та долю своїх дітей.

2

Усі заходи, які може здійснити громадянин для покращення власного побуту за нових умов, можна розділити на чотири напрями:

  1. Заощадження ресурсів:води, газу, тепла тощо. Для цього потрібно просто відкоригувати побутові звички та здійснити прості заходи, наприклад, налагодити крани та встановити тепловідбивні екрани за радіаторами.
  2. Утеплення приміщення. Наприклад, заміна чи заклеювання вікон, проведення теплоізоляції даху, модернізація системи вентиляції тощо.
  3. Встановлення приладів обліку. Це дозволить платити лише за спожиті ресурси.
  4. Перехід на більш сучасні, енергозберігаючі та альтернативні джерела енергії та системи комунікацій. Наприклад, заміна газового котла твердопаливним за допомогою програми державного кредитування, і встановлення вітрогенераторів.

Сектор з питань
індивідуального будівництва


 

Роз’яснення щодо накладення штрафних санкцій за самочинне будівництво.

1

      Відповідно до статті 376 Цивільного кодексу житловий будинок , будівля, споруда , інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, не відведеному для цієї мети , або без відповідного документа, що дає право виконувати будівельні роботи , чи належно затвердженого проекту , або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Згідно статті 96 Кодексу про адміністративні правопорушення, зокрема , порушення вимог законодавства , будівельних норм , державних стандартів і правил та затверджених проектних рішень при новому будівництві, реконструкції ,реставрації , капітального ремонту об’єктів чи споруд тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 10 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Виконання підготовчих робіт без реєстрації декларації про початок виконання зазначених робіт , якщо такі роботи не виконувалися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт , а також надання недостовірних даних у декларації про початок виконання підготовчих робіт – тягнуть за собою накладення штрафу від 150 до 250 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Виконання будівельних робіт без повідомлення про початок виконання зазначених робіт , а також надання недостовірних даних у повідомленні – тягнуть за собою накладення штрафу від 250 до 350 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до статті  97 КпАП самовільне будівництво будинків або споруд , а також самовільну зміну архітектурного вигляду будинків або споруд під час експлуатації тягне за собою накладення штрафу на громадян від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян , на посадових осіб – від 9 до 18 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Також зазначено , що відповідно до пункту 4 і 5 частини 2 статті 2 Закону «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності » суб’єкти містобудування ,які є замовниками будівництва об’єктів (у разі здійснення містобудівної діяльності) , або ті , які виконують функції замовника і підрядника одночасно , несуть відповідальність у вигляді штрафу за виконання будівельних робіт без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт , а також надання недостовірних даних у зазначеній декларації:- На об’єктах I категорії складності – у розмірі 18 мінімальних заробітних плат ,- На об’єктах II категорії складності – у розмірі 36 мінімальних заробітних плат ,- На об’єктах III категорії складності – у розмірі 90 мінімальних заробітних плат. Крім цього , за виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання :- На об’єктах IV категорії складності – у розмірі 370 мінімальних заробітних плат ,- На об’єктах V категорії складності – у розмірі 900 мінімальних заробітних плат. Нагадаємо , що відповідно до перехідних положеннях  Податкового кодексу розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян становить 1 грн. Відповідно до Держбюджету в 2015 році розмір мінімальної заробітної плати становить: з 1 вересня – 1378 грн .

 

Сектор з питань
індивідуального будівництва


             Зміни містобудівного законодавства
1
        Керівництво управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Херсонської міської ради 13.06.2017 року провели нараду стосовно змін до містобудівного законодавства.
        Як зазначив начальник управління Ростислав Маршак, у зв’язку з набранням чинності Закону №1817-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» зазнали змін ряд дозвільних та декларативних процедур, ліцензування будівельної діяльності, перевірок.
        Основною метою Закону є перехід від категорій складності об’єктів будівництва до класів наслідків (відповідальності), перехід від триступеневої дозвільної системи (повідомлення, декларація, дозвіл) до двоступеневої (повідомлення, дозвіл) та триступеневої дозвільної системи (повідомлення, декларація, дозвіл) до двоступеневої (повідомлення, дозвіл).
2
3
4
5
6
        Із 10 червня у разі коригування проектної документації замовник будівництва зобов’язаний повідомити відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю із документальним підтвердженням відповідних змін.
7
8
9
10
11
        Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю звертається до всіх замовників будівництва з проханням консультуватись з питань змін до містобудівної документації за адресою: м.Херсон,  вул. Перекопська, 166 або телефоном (0552) 35-30-07.

 

Сектор з питань
індивідуального будівництва

  • banner6
  • banner10
  • banner3
  • banner5
  • banner7
  • banner8
  • banner1
  • banner2
  • fse
  • 2
  • 3
  • 1
  • Tender.gov.ua
  • edata
  • kherson.sfs.gov.ua
  • днепровская райрада
  • днепровская райрада