Про роботу Херсонського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області
Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» №1105-XIV від 23 вересня 1999року (зі змінами) утворено Фонд соціального страхування України шляхом злиття Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
Відповідно до цього закону створено Херсонське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області, яке стало правонаступником Херсонської міської виконавчої дирекції Херсонського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань у м.Херсоні та розпочало свою роботу з 01 серпня 2017 року.
Основними напрямками діяльності відділення є забезпечення гарантованого державного соціального захисту працюючих громадян у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров’я.
Тому для своєчасного отримання матеріального забезпечення, страхових виплат, медико-соціальних послуг, подання звітності по коштах Фонду страхувальникам (підприємствам, установам, організаціям, іншим роботодавцям, незалежно від форм власності) та застрахованим особам необхідно звертатись до Херсонського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області, яке знаходиться за адресою: м.Херсон, вул.Богородицька,14 (Червонофлотська). Начальник відділення – Сітнік Світлана Василівна, заступник начальника відділення – Андрійченко Валерій Мусійович. За необхідною інформацією звертатись за контактними телефонами у м.Херсоні:
тел./факс 42-40-57 – приймальня;
тел. 39-40-21 – відділ медико-соціальних послуг;
тел. 39-40-19 – відділ страхових виплат та матеріального забезпечення;
тел. 39-40-16 – сектор фінансової звітності;
тел. 39-40-36 – сектор профілактики виробничого травматизму;
у смт. Білозерка, вул. Харченка, 28/1 – тел./факс 0247-33-5-20.
Нині відділенням обслуговуються 38605 страхувальників міста Херсону та Білозерського району.
Станом на 1 грудня 2017 року надійшло та опрацьовано 6504 заяви-розрахунків по тимчасовій непрацездатності страхувальників на фінансування трьох видів матеріального забезпечення за рахунок Фонду на загальну суму 62 814,7 тис.грн., та 53 заяви-розрахунків на відшкодування витрат, пов’язаних із виплатами потерпілим у наслідок нещасного випадку на виробництві на загальну суму 233,7тис.грн. Фінансування виплат на матеріальне забезпечення застрахованих осіб проводиться без затримок, протягом 10 робочих днів.
Херсонським відділенням станом на 1 грудня 2017 року здійснені страхові виплати 1347 потерпілим на виробництві (членам їх сімей) осіб на суму 24 516,3 тис.грн. за такими видами:
– щомісячні страхові виплати в разі часткової чи повної втрати працездатності – 1331особа на суму 23 045,8тис.грн.;
– щомісячні страхові виплати особам, які мають на це право в разі втрати годувальника – 84 особи на суму 1 326,7 тис.грн.;
– страхові виплати одноразової допомоги потерпілому в разі стійкої втрати професійної працездатності – 13 особам на суму 88,3 тис.грн.
Працівники Херсонського відділення постійно консультують страхувальників з питань надання соціальних послуг для застрахованих осіб та потерпілих на виробництві з таких питань:
1. оплата листка непрацездатності по тимчасової втрати працездатності;
2. оплата листка непрацездатності по вагітності та пологам;
3. оплата листка непрацездатності по догляду за хворою дитиною до 14 років;
4. оплата листка непрацездатності у зв’язку з виробничою травмою (професійним захворюванням);
5. виплати на лікування в лікарнях;
6. виплати одноразової допомоги потерпілому від нещасного випадку на виробництві;
7. витрати на технічні засоби реабілітації;
8. витрати на лікарські засоби;
9. щомісячні страхові виплати в разі стійкої втрати працездатності;
10. допомога на поховання;
11. витрати на спеціальний медичний догляд;
12. щомісячні страхові виплати особам, які мають на це право;
13. компенсації витрат на бензин та транспортне обслуговування інвалідам;
14. послуги з лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань і травм у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів, санаторно-курортне лікування для застрахованої особи, яка отримала травму на виробництві та інші.
Постійно ведеться роз’яснювальна робота з бухгалтерами та комісіями по соціальному страхуванню, надається необхідна довідкова інформація тощо.
Херсонське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області працює в плановому режимі, створені усі умови для якісного надання послуг страхувальникам міста Херсону та Білозерського району.
З червня 2017 року запрацював новий механізм забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання. Потерпілий сам вирішує в якому конкретному санаторії бажає пролікуватись відповідно до свого профілю травми чи професійного захворювання. Тобто, відбувається адресне забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих на підставі тристоронніх договорів, з подальшим відшкодуванням витрат Фондом соціального страхування України в межах визначених граничних витрат. З початку 2017 року 36 потерпілих та 1 супроводжуюча особа отримали путівки на санаторно-курортне лікування на загальну суму 456 083 грн., в тому числі на підставі тристоронніх договорів 24 потерпілих. Відшкодування витрат за надані послуги проводились Херсонським відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області на підставі тристоронніх договорів 13 санаторно-курортним закладам за вибором потерпілих, місцезнаходження яких м. Одеса, смт. Сергіївка, с. Жобрин Рівненська область, м. Бердянськ, м. Трускавець, м. Моршин, смт. Східниця та Шкло, м. Слов’янськ та м. Немирів.
Не менш важливою послугою, яку забезпечує Фонд соціального страхування України відповідно до статті 29 Закону України «Про загальнообов’язкове соціальне страхування», є лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань та травм в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів, спрямоване на відновлення здоров’я. Фінансування витрат на відновне лікування відбувається за рахунок коштів Фонду. Діюча система передбачає проведення тендерних закупівель путівок відповідно до заявок, що надходять з лікарень. Однак не всі лікувальні заклади співпрацюють з Фондом, що не дає можливість неповного покриття потреб з реабілітації.
З 01.01.2018 року діючу систему замовлення та розподілення путівок на відновне лікування застрахованих осіб замінить адресне забезпечення реабілітації. Постановою правління Фонду соціального страхування України від 13.07.2017 року № 39 затверджено Порядок відшкодування витрат за надані соціальні послуги з лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань і травм у реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів (далі – Порядок) за рахунок коштів Фонду соціального страхування України. Запроваджується новий механізм на підставі тристоронніх договорів та актів виконаних робіт по кожній застрахованій особі, який забезпечить індивідуальний підхід до лікування людини в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів.
Зокрема, Порядок надає право самостійного вибору застрахованою особою санаторно-курортного закладу для проходження лікування після перенесених захворювань і травм, відповідно до переліку, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду та оприлюднено на офіційному веб-сайті Фонду, у розрізі профілів медичної реабілітації.
Застрахована особа має право на лікування в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу відповідно до медичних показань за рекомендацією лікуючого лікаря та за наявності висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я.
Приймати рішення щодо проходження лікування в конкретному санаторії буде сам хворий відповідно до свого профілю хвороби.
Після вибору застрахованою особою санаторно-курортного закладу для отримання реабілітації, робочим органом Фонду готується та укладається тристоронній договір на підставі якого застрахована особа отримує належну їй реабілітацію, а санаторно-курортний заклад отримує від Фонду відшкодування витрат за надані послуги в межах граничних витрат.
Порядком запроваджуються нові принципи і підходи у роботі Фонду. Так усю необхідну роботу, пов’язану з підготовкою та оформленням документів, необхідних для отримання застрахованою особою лікування будуть здійснювати працівники відділення Фонду, а не людина.