Майбутні податківці проходять переддипломну практику
Майбутні податківці проходять переддипломну практику
З 1 лютого у стінах ДПІ у м. Херсоні проходять переддипломну практику 36 студентів Херсонського національного технічного університету спеціальності „Оподаткування”. Протягом місяця вони будуть втілювати в життя свої теоретичні навики. Це унікальна можливість для студентів 4-5 курсів побачити як працює податкова інспекція та спробувати себе у нелегкій справі державного службовця.
ДПІ у м. Херсоні приділяє значну увагу вихованню податкової культури у херсонської молоді. Зокрема, податківці постійно проводять дні відкритих дверей, екскурсії для студентів та школярів в інспекції, читають лекції у вузах та школах. Переддипломна практика – це вже фактично фінальний етап підготовки молодих спеціалістів, який безпосередньо проводитимуть самі податківці у кабінетах інспекції.
Крім того, на базі конкретних матеріалів, наданих податківцями, студенти працюватимуть над своїми дипломними роботами. Найбільш успішні студенти матимуть можливість пройти конкурсний відбір на відкриті вакансії в ДПІ у м. Херсоні.
У 2015 році податкова інспекція Херсона анулювала
316 свідоцтв платників ПДВ
Ще 147 суб’єктів господарювання анулювали свідоцтва за власним бажанням. Наразі на обліку в ДПІ у м. Херсоні перебувають 2018 платників ПДВ, із яких 1873 юридичні особи, та 235 – фізичні особи-підприємці.
Зазначимо, що для багатьох підприємств статус платника ПДВ дає можливість зменшити витрати на ведення бізнесу за рахунок формування податкового кредиту з ПДВ, сплаченого у складі вартості товарів і послуг.
Разом з тим, бувають випадки, коли підприємці приймають рішення про недоцільність перебування платником ПДВ і добровільно анулюють реєстрацію платника ПДВ.
Однак, дуже часто анулювання реєстрації відбувається за ініціативи контролюючого органу. Зокрема у випадку, коли реєстраційні документи такого суб’єкта визнані судом недійсними. Як правило, мова йде про проблемні фірми або підприємства, що намагаються ухилятися від сплати податків.
Херсонський ПДВ „у плюсі”
Протягом січня 2016 року представники херсонського бізнес-середовища перерахували до Державного бюджету 28,2 млн грн податку на додану вартість (ПДВ). При цьому, на рахунки підприємств, що мають право на відшкодування ПДВ, з державного бюджету компенсовано 24,9 млн гривень.
Позитивний залишок сплаченого та відшкодованого ПДВ складає 3,3 млн гривень.
Зазначимо, що ПДВ є непрямим податком, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V Податкового кодексу. Фактично, даний податок врахований у ціні продукції, тож кожен пересічний херсонець, під час придбання товарів (послуг, робіт) сплачує у ціні і суму ПДВ.
Набрали чинності нові декларації з ПДВ
На обліку в ДПІ у м. Херсоні перебувають більше 2 тис. суб’єктів господарювання – платників ПДВ. З 1 лютого, всі вони звіти за січень 2016 року мають надавати за новою формою.
Нова форма декларації з податку на додану вартість затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 “Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість”, який опубліковано 30 січня 2016 року у виданні “Урядовий кур’єр”.
Додамо, що всі херсонські платники ПДВ звітують до ДПІ у м. Херсоні в електронному вигляді.
Про реєстри заяв на відшкодування ПДВ
З 1 лютого 2016 року набрали чинності зміни, внесені до Податкового кодексу України, щодо запровадження 2-х реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування. Відповідно до змін, у першому реєстрі будуть публікуватись заяви підприємств та підприємців, які підпадають під критерії платників на автоматичне відшкодування ПДВ. У другому реєстрі заяви всіх інших платників ПДВ.
Наразі ДФС направлено до Міністерства фінансів України пропозиції до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку ведення та форми реєстрів заяв про повернення сум бюджетного відшкодування”.
Відповідно до проекту Постанови, реєстри заяв міститимуть персональні дані платника податку, дату прийняття від нього заяви на бюджетне відшкодування ПДВ, суми податку, дату узгодження контролюючим органом суми відшкодування ПДВ, дату та суму повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку та інше.
Заяви на відшкодування ПДВ розглядатимуться у хронологічному порядку, залежно від дати надходження таких заяв. Практична реалізація публікації 2-х реєстрів заяв відбудеться після набрання чинності зазначеної постанови.
Щоб емігрувати з України необхідно задекларувати свої доходи
Згідно з нормами податкового законодавства України, громадяни – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до органу ДФС за місцем свого проживання декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Орган ДФС протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку. Така довідка надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Ставки ПДФО для доходів у вигляді спадку
Відповідно до норм Податкового кодексу України, спадок, отриманий резидентом в Україні та за кордоном є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Власність, успадкована від члена сім’ї І-го ступеня споріднення, оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.
Громадянин, який отримує спадщину від члена сім’ї ІІ-го ступеня споріднення, сплачує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від вартості успадкованого.
Якщо ж громадянин отримав спадок із-за кордону (від нерезидента), то ставка податку становить 18%.
Відповідальними за сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету є спадкоємці, які отримали спадщину.
Відповідно до пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 розділу І Податкового кодексу України членами сім’ї фізичної особи І-го ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Решта членів сім’ї фізичної особи вважаються такими, які мають ІІ-й ступінь споріднення.
У січні херсонці поділилися доходами із бюджетом на суму 54 млн гривень
З початку року херсонці сплатили до бюджету 54,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Це майже 21 млн більше, ніж у січні 2015 року.
Нагадаємо, що з 2016 року законодавці запровадили ряд новацій в оподаткуванні доходів фізичних осіб. Зокрема, відтепер доходи херсонців оподатковуються за єдиною базовою ставкою 18%, тоді як у 2015 році таких базових ставок було дві – 15% та 20%.
Про зміни в оподаткуванні земельних ділянок у Херсоні
Виходячи із показника індексу споживчих цін у 2015 році (143,3%) та норм Податкового кодексу України, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) за 2015 рік становить 1,2, а для земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення становить 1,433.
В частині справляння орендної плати за земельні ділянки важливо знати, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
– не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
– не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки;
– може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2 ПКУ, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.
Нагадаємо, що землевласникам та землекористувачам необхідно подати до ДПІ у м. Херсоні податкову декларацію з плати за землю не пізніше 20 лютого 2016 року із застосуванням ставок, визначених відповідним рішенням на 2016 рік тієї територіальної громади міста Херсона (Антонівська, Зеленівська, Комишанська, Наддніпрянська та Степанівська селищні ради), де знаходиться земельна ділянка.
Херсонською міською радою не прийнято рішення про встановлення ставок плати за землю і надання пільг по земельному податку на 2016 рік, тож плата за землю безпосередньо в місті справляється із застосуванням ставок, які діяли у 2015 році.
Електронний кабінет херсонського платника податку
Електронні сервіси ДФС надають широкі можливості зручно комунікувати та звітувати представникам бізнес-середовища до контролюючих органів. Одним із таких сервісів є електронний кабінет платника податків.
Електронний кабінет платника податків – це персональне автоматизоване робоче місце платника працювати в якому він може без використання спеціально встановленого клієнтського застосування. Він є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та ДФС з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
За допомогою даного сервісу платник податків має змогу підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді, а також переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків).
Для роботи з кабінетом платника податків необхідно мати:
– комп’ютер з встановленою операційною системою Windows, підключений до мережі Інтернет;
– електронні ключі, видані Акредитованим центром сертифікації ключів;
– бажано мати встановленим Microsoft .NET версії 4.0 або вище (у разі відсутності, платнику буде запропоновано встановити її автоматично).
У січні 5% націнка на товари у вигляді акцизу з реалізації додала до бюджету 8,8 млн гривень
Протягом січня 2016 року херсонські платники акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів сплатили до казни херсонської громади 8,8 млн гривень. Це фактично 13% всіх податкових доходів місцевого бюджету.
Нагадаємо, для суб’єктів господарювання, що реалізують в роздріб підакцизні товари, діють такі ставки:
– для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну – 5%;
– для пального — 0,042євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару.
При цьому податок для пального розраховується та сплачується в гривні за офіційним курсом, установленим НБУ, що діє на двадцятий день місяця, що передує кварталу, у якому здійснюється реалізація товару (продукції), і лишається незмінним протягом звітного кварталу.
Єдиний соціальний внесок
Протягом 2015 року на рахунки фондів соціального страхування надійшло 141,7 млн грн єдиного внеску, нарахованого на суми грошового забезпечення військовослужбовців Херсона. Це на 31,4 млн грн більше, ніж у 2014 році.
При цьому, лише у грудні минулого року військовослужбовцями сплачено 21,8 млн грн єдиного соціального внеску.
Зазначимо, що грошове забезпечення військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу, не відноситься до категорії доходів у вигляді заробітної плати, тож відповідно не підлягає оподаткуванню ПДФО. Однак, воно є базою оподаткування єдиним соціальним внеском, так як захисники Вітчизни підлягають соціальному пенсійному страхуванню, страхуванню на випадок втрати працездатності чи на випадок безробіття.
Коли херсонці можуть не декларувати доходи?
Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:
– від податкових агентів, які згідно з податковим законодавством не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
– виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених податковим законодавством;
– від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок;
– у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до норм податкового законодавства оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок;
– у вигляді пасивних доходів, крім випадків, коли декларування таких доходів прямо передбачено відповідними нормами податкового законодавства.
Податковий борг спрощенця є підставою анулювання його свідоцтва
Податковий кодекс України передбачає випадки, коли реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.
Однією із підстав для такого рішення є несплата протягом двох послідовних кварталів податкового боргу, що виник у платника єдиного податку.
Таким чином, платник єдиного податку, у якого виник податковий борг у поточному кварталі, протягом наступних двох кварталів має можливість сплатити цей податковий борг. У разі його несплати, такому платнику податків анулюється його реєстрація в останній день другого із двох послідовних кварталів.
У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень вимог перебування на спрощеній системі оподаткування, передбачених податковим законодавством, анулювання реєстрації платника єдиного податку відбувається з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення.
Тож просимо херсонських підприємців вчасно та в повній мірі сплачувати податкові зобов’язання до бюджетів. А щоб рішення про виключення з реєстру платників єдиного податку не застало Вас зненацька, радимо заздалегідь звірити ваш стан розрахунків із бюджетом.
Система електронного адміністрування акцизного податку
Закон України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” вніс чимало новацій до податкового законодавства України. Однак, на „номінацію” новація року сміливо може претендувати запровадження системи електронного адміністрування для акцизного податку.
Так, для платників акцизного податку з 1 березня 2016 року згідно зі статтею 232 Податкового кодексу України (ПКУ) впроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП).
Таким чином збільшено коло платників акцизного податку, до яких тепер також належать суб’єкти господарювання, що реалізують пальне.
Такі суб’єкти, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб і місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Підставою для реєстрації є відповідна заява, подана до контролюючого органу не пізніше, ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального.
В межах СЕАРП вводяться акцизні накладні, які діятимуть аналогічно за податковими накладними з ПДВ, складатимуться в електронному вигляді продавцями і надаватимуться покупцям. При ненаданні акцизної накладної або порушенні правил її складання покупець матиме право подати скаргу на винну особу – продавця. До акцизних накладних за необхідності складатимуться розрахунки коригування. Додамо, що акцизні накладні реєструватимуться в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Прес-служба ДПІ у м. Херсоні
ГУ ДФС у Херсонській області