Іммігруєте за кордон на ПМП – відвідайте податкову
За п’ять місяців цього року в головному офісі Херсонської ОДПІ видано 41 Довідку про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку (далі – Довідка). За такий же період минулого року було видано 81 Довідку.
Нагадаємо, що громадяни України, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до податкової інспекції за місцем проживання декларацію про майновий стан і доходи у термін, не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду (п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України). Після цього, впродовж 30 календарних днів фахівці органів фіскальної служби перевірять визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видадуть Довідку. Під час перетину кордону та для проведення митних процедур Довідку слід надати до органів митного контролю.
В Херсоні детальну інформацію з питань декларування доходів можна отримати в Центрі обслуговування платників за адресою: вул. І. Кулика, 143а та за телефоном: 32-74-40.
З початку року більше 5 тис. херсонців стали платниками податків
За 5 місяців цього року в Центрі обслуговування платників Херсонської ОДПІ 5299 мешканців обласного центру отримали реєстраційний номер облікової картки платника податків. Щомісяця з цією метою звертається близько однієї тисячі осіб. Зокрема, у травні реєстраційний номер отримали 1068 громадян.
Варто нагадати, аби вперше отримати реєстраційний номер – громадянин особисто (або через представника) подає до органу фіскальної служби заяву за формою № 1ДР – Облікову картку фізичної особи – платника податків та пред’являє документ, що посвідчує особу, зокрема, громадяни України – паспорт громадянина України.
Для отримання номера облікової картки неповнолітнім дітям достатньо одному із батьків за наявності свідоцтва про народження дитини та власного паспорта заповнити зазначену заяву.
Отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків можна в будь-якій податковій інспекції. Однак слід пам’ятати: якщо у податковій інспекції за місцем реєстрації такий документ видається відразу або впродовж 5 робочих днів, то у такому разі строк може бути продовжено до 10 робочих днів.
Доходи громадян стабільно наповнюють бюджет
У січні-травні цього року платники податків, які зареєстровані в Херсонській ОДПІ, спрямували до місцевих бюджетів 153,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО). Із зазначеної суми 39,9 млн грн поповнили Держаний бюджет, а 113,3 млн грн – місцевий.
Найбільше ПДФО сплатили жителі, бізнесмени та роботодавці обласного центру 109,4 млн грн або 71,4% від усієї зібраної суми податку. Платники ПДФО Білозерського району відрахували 10,2 млн грн або 6,7% від загальної суми сплаченого ПДФО, Голопристанського – 9,3 млн грн або 6%, Цюрупинського – 8,2 млн грн або 5,3%, Скадовського та Чаплинського – по 6 млн грн або по 4% і Каланчацького – 4,1 млн грн або 2,6%.
Варто зазначити, що податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевого бюджету. Тож аби наш регіон мав достатньо фінансових ресурсів для розвитку, необхідно кожному громадянину дотримуватися норм податкового, трудового й іншого законодавства, не погоджуватися на пропозиції неофіційного працевлаштування чи виплати заробітної плати в “конверті”.
Депозитні відсотки херсонців додали до бюджету майже 11 млн грн
Із відсотків, нарахованих на депозити херсонців, які мають вклади у банках та фінансових установах, упродовж січня-травня 2017 року до бюджету надійшло майже 11 млн грн податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО). Протягом аналогічного періоду минулого року з таких пасивних доходів держбюджет отримав 9,2 млн грн зазначеного податку. Цьогорічний приріст ПДФО від пасивних доходів херсонців склав понад 1,7 млн гривень.
Нагадаємо, що пасивні доходи, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок, оподатковуються ПДФО за ставкою 18%. Податок утримують і перераховують податкові агенти – банківські та фінансові установи.
На підвищення обороноздатності херсонці віддали 39,5 млн грн
У січні-травні цього року платники податків, які стоять на обліку в головному офісі Херсонської ОДПІ, перерахували до Державного бюджету 39,5 млн грн військового збору. За такий же період минулого року бюджет отримав 25,3 млн грн вказаного збору. Тож порівняно з минулорічним періодом надходження військового збору зросли на 14,2 млн гривень.
Варто зазначити, що така позитивна динаміка свідчить про збільшення доходів населення, зокрема, у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами.
Обчислення податку на нерухомість у разі зміни власника об’єкта
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності. Такий порядок встановлений п.п. 266.8.1 ст. 266 Податкового кодексу України.
Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Детально ознайомитися із цим та іншими роз’ясненнями можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщений на веб-порталі ДФС України.
Повідомте податкову інспекцію про прийняття працівника на роботу
В Україні працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та інформуванням фіскальної служби про прийняття працівника на роботу. Це передбачено ст. 24 Кодексу законів про працю України.
Форма та особливості подання повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413. Подається таке повідомлення роботодавцем до податкової інспекції за місцем обліку його як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів: засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб; на паперових носіях разом із копією в електронному вигляді; а паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Вартість ліцензії включається до складу витрат
Об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої особи.
Перелік таких витрат надано у п. 177.4 Податкового кодексу України. Зокрема, до таких витрат віднесено платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю підприємця.
Отже, платежі, сплачені підприємцем за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з його господарською діяльністю, включаються до складу витрат на підставі підтверджуючих документів.
Бажаєте відмовитися від спрощеної системи не проґавте строк подання заяви
Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (пп. 298.2.2 ст. 298 Податкового кодексу України, далі – ПКУ).
Для відмови від спрощеної системи суб’єкту господарювання необхідно до органу фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подати заяву.
Останній день подання заяви про відмову з IІI кварталу 2017 року від спрощеної системи оподаткування – 20 червня 2017 року.
Зміна ставки єдиного податку протягом року можлива
Юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи можуть протягом року як зменшити ставку єдиного податку, так і збільшити її. У будь-якому з випадків для зміни ставки податку необхідно подати відповідну заяву не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного кварталу.
Так, підприємства-єдиноподатники, які обрали ставку єдиного податку в розмірі 5%, мають право протягом року змінити ставку на 3% за умови реєстрації платниками податку на додану вартість.
І навпаки, підприємства, які уже є платниками податку на додану вартість та оподатковують дохід за ставкою в розмірі 3%, мають право протягом року змінити ставку на 5% за умови анулювання їх реєстрації як платника податку на додану вартість.
Докладну інформацію щодо зміни ставки оподаткування можна отримати в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщений на веб-порталі ДФС України.